سراب فروش از روز اول

بازدید: 21 بازدید
راه اندازی فروشگاه غذایی - ابزارپخت

یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از افرادی که اقدام به راه‌ اندازی فروشگاه در زمینه قنادی و یا هر زمینه‌ای از مواد غذایی انجام می‌دهند، برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی براساس فروش از زمان افتتاح فروشگاه است.

بر فرض مثال، بارها شده است افرادی به ما مراجعه می‌کنند که قصد راه‌اندازی یک فروشگاه را دارند، زمانی‌که با آن‌ها درمورد تأمین سرمایه صحبت می‌کنیم آن‌ها می‌گویند مبلغی را نقد می‌دهیم و مابقی را به صورت چک پرداخت می کنیم. از آن‌ها جویا می‌شویم که شما بر چه اساسی قرار است سرمایه خود را تامین کنید؟ و در جواب می‌گویند ما از زمانی‌که فروشگاه خود را راه اندازی کردیم، بر روی چنین مکانی حساب باز کردیم و می‌توانیم ودیعه و بدهی خود را پرداخت بکنیم.

 لازم است به شما متذکر شوم که، دلیل هفتاد درصد از چنین افرادی که ما با آن‌ها برخورد می کنیم به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند پاسخ‌گوی مطالبات طرف مقابل باشند، چراکه یک فروشگاه تنها با رؤیاپردازی راه اندازی نمی شود و نیاز به استراتژی های خاص کیفیت و زمان برای تبلیغات کلامی درمورد کیفیت محصول شما می‌باشد.

 چه‌بسا که این نوع فروشگاه نوعی خدمات نیست و شما با مواد غذایی سروکار دارید و حتماً باید به مزاج مردم شیرین آید، پس به شما این توصیه را می‌کنیم در زمانی‌که قرار به راه‌اندازی یک فروشگاه موادغذایی است، علاوه‌بر تحقیق در مورد موقعیت مکانی و فروش که نسبت‌به آن برنامه‌ریزی می‌کنید، بودجه‌بندی خود را بر اساس پشتوانه‌های مالی خود برنامه ریزی کنید  چرا که شما با حداقل ریسک باید وارد بازار کار شوید.

اگر افرادی را سرمایه دارهای فروشگاه خود کنید و نتوانید پاسخ‌گوی آن ها باشید در ابتدای کار اعتبار خود را از دست داد و ادامه کار برای شما بسیار سخت است و قریب به نود درصد منجر به شکست می‌شود. در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عمر یک فروشگاه براساس میانگینی که ما تجربه کردیم حداکثر نه ماه به طول می‌انجامد و اگر شخص اهل حساب و کتاب باشد سریعاً به کسب‌وکار خودش یا پایان می‌دهد یا تجدید نظری در نوع کسب‌وکار خود انجام می‌دهد.

فروشگاه مواد غذایی - ابزار پخت
راه اندازی فروشگاه مواد غذایی - ابزارپخت

به این نکته حتماً توجه کنید که هیچ‌گاه بر اساس فروش از روز اول برنامه‌ریزی نکنید و نسبت‌به پشتوانه‌های سرمایه خود محاسبه کنید و حداقل از سرمایه‌های خود هزینه‌های جاری را در قسمتی جداگانه برای خود و روزهای غیر قابل‌پیش‌بینی انجام دهید ،شاید برای شما این سوال پیش آید که دلیل این گفته ما بر چیست ؟

 فرض را بر این مثال بگذاریم که شما روزانه فروش دو الی سه میلیونی در یک فروشگاه داشته باشید ولی در زمان راه‌اندازی علاوه‌بر تورم پیش‌آمده و قیمت‌های غیر قابل پیش‌بینی که واقعا نمی توان تخمین درست برای یک فروشگاه و یا کارگاهی حتی در یک روز انجام داد، این را در نظر بگیرید که شما دویست میلیون بابت خرید تجهیزات هزینه کرده اید، علاوه‌ بر این بابت مواد مصرفی خود هم باید هزینه‌هایی پرو بپردازید، علاوه‌بر این باید درمورد مکانی که اجاره کرده‌اید اگر اجاره‌ای باشد اجاره بپردازید و مورد دیگر تأمین نیروی انسانی است که نیاز به مزد و هزینه‌هایی دارد.

 پس این مبلغ را در نظر بگیرید که شاید شما حداقل باید روزانه پنج تا شش میلیون تنها برای جبران تأمین چنین هزینه‌هایی در نظر بگیرید و اگر روی فروش خود حساب کرده باشید و تنها منبع درآمدی خود همین فروشگاه باشد خودتون می‌توانید تا آخر پیش‌بینی کنید که چه اتفاقی در کوتاه‌ترین مدت ممکن است برای کسب‌وکار شما پیش آید.

 پس دقت به این نکته حتماً داشته باشید، یک در مورد فروش سراب نداشته باشید، دومین مورد از خرید تجهیزات غیر ضروری اجتناب کنید و با حداقل کار بهترین کیفیت را انتخاب کنید و سرمایه‌ای که در اختیار دارید را به شکلی مدیریت کنید. چه حداقل در پنج یا شش ماه اول اگر شما فروش کافی برای جبران بعضی از هزینه‌ها را نداشته باشید بتوانید از کیف پول خود یا صندوق خود قرض بگیرید و هزینه‌های خود را پرداخت کنید.

البته نکات خیلی فراوانی است که در زمان راه‌اندازی باید در نظر بگیرید و می‌توانید به مقاله‌های ما در فروشگاه ابزارپخت به‌صورت کاملاً رایگان و اطلاعات تخصصی براساس تجربه‌های پیشین خود و مشاوره از مشتریانی که دچار چنین شکست هایی بوده‌اند استفاده بهینه ببرید.

دسته بندی مجله ابزارپخت
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت